close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קידוח כלונסאות

מערכת שורשכט אב, תשעט30/08/2019

מבחינה הנדסית, יסודות הם הרכיבים החשובים ביותר, גם אם לא היחידים, בכל מבנה מה שהופך את התחום של קידוח כלונסאות לאחד מהשלבים החשובים בתהליך הבנייה של כל מבנה חדש

תגיות:
מה זה כלונסאות? מה זה קידוח כלונסאות? איך מבצעים את הקידוח? מי מבצע את הקידוח? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה כלונסאות?
בטון הוא חומר גלם חזק מאוד, שמשמש אותנו בבניית מבנים, החל ממבנים קטנים כמו שביל או גדר וכלה בבניינים משותפים, גשרים ומחלפים. יחד עם זאת, לבטון יש את הרגישויות שלו שבאות לידי ביטוי בעיקר בתנאים של עומס. בתנאים אלה עלול
הבטון להיסדק, להישבר או לקרוס בבת אחת וללא כל התראה מוקדמת. בדיוק מהסיבה הזאת, נהוג לשלב בבטון מוטות ברזל שמעניקים לו את החוזק המבני בתנאי עומס. יחד, כבטון מזוין, מסוגלים הבטון ומוטות הברזל לעמוד בעומסים גבוהים הרבה יותר מאלו שהיה יכול לעמוד כל אחד מהם בנפרד.
כלונס הוא למעשה מכלול של מספר מוטות ברזל השזורים יחד זה עם זה בדרך כלל בצורה של תיבה. ליצירת כלונס לוקחים מספר מוטות ברזל ומחברים אותם זה אל זה במרווחים קבועים באופן שיוצר מעין רשת בצורה סגורה של תיבה שאורכה הוא כאורך המוטות. כלונסאות אלה מהוות למעשה את השלד שסביבו יוצקים את הבטון ובכך יוצרים מכלול שלם של בטון מזוין.
הקודחים ישראל חברת קידוח כלונסאות לאתר החברה https://pile-drilling.co.il
 
מה זה קידוח כלונסאות ואיך זה מבוצע?
קידוח כלונסאות הוא שלב חשוב בבניית יסודות המבנה שבו מבצעים קידוחים באדמה בהם מיועדים היסודות להיבנות. עבור כל קידוח נקבע המיקום המדויק שלו, הקוטר שלו והעומק אליו הוא אמור להגיע. לאחר ביצוע הקידוח מוחדר כלונס אחד לכל קדח ולאחר מכן מבצעים יציקת בטון שסוגר למעשה את הקדח – אלו הם יסודות המבנה. הקידוח עצמו מבוצע באמצעות מכשור ייעודי המיועד לקדוח אל תוך הקרקע ולעבור מכשולים כמו סלעים, אבן קשה, אדמה בוצית וכדומה. הקידוח צריך להתבצע עם המקדחים המתאימים על מנת ליצור את הקדח המתאים מבחינת קוטר ועומק. לאחר ביצוע הקדח, מבוצע דיפון של דפנות הקדח על מנת לשמור על הקדח יציב ולמנוע קריסה של האדמה.

לבסוף, מוחדר הכלונס ומוצב בצורה אנכית לחלוטין ולאחר מכן מבוצעת יציקת בטון שמכסה לחלוטין את הכלונס וממלאת את כל נפח הקדח. בתום היציקה נותרים קצוות מוטות הברזלים של הכלונס בולטים מעל פני הקרקע וכעת ניתן להתחיל את תהליך יצירת הבסיס של המבנה.

מי מבצע את הקידוח?
קידוח כלונסות ויציקת הבטון חייבות להתבצע בתכנון, פיקוח ואישור של מהנדס קונסטרוקטור בלבד. הקידוח עצמו מבוצע על ידי חברות המתמחות ספציפית בתחום זה, חברות שאוחזות בציוד הנדרש ויודעות כיצד לבצע את הקידוח בצורה מקצועית ומדויקת על מנת להבטיח את היציבות והחוזק המבני של היסודות לאחר יציקתם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה